• بررسی سگمنت ­های مختلف بازار هدف شامل گروه های سنّی، جنسی، دهک­ های درآمدی و جمعیت شهری و غیر شهری
  • بررسی قیمت کالا و تغییرات آن در بازار هدف
  • مطالعه موانع تجاری بازارهدف در دو محور موانع تعرفه ای Tariff Barrier مانند عوارض گمرکی و عوارض مضاعف و سود بازرگانی و موانع غیر تعرفه ای non-Tariff Barrier مانند ممنوعیت­ها
  • مطالعه کانال­ های بازار و سلسله مراتب و جایگاه و قدرت آمریت آنها  (اتاق بازرگانی، تشکل­ های صنفی، عمده فروشی­ ها، فروشگاه­ های زنجیره­ای، سیستم­ های فرانشیز و فروش اینترنتی)
  • تعیین شیوه ­های عمده فروش در بازارهای هدف و تمرکز جغرافیایی مراکز عمده توزیع و فروش
  • مطالعه رقبا شامل هویت، سهم از بازار هدف، استراتژی های هر یک از رقبا، مدت حضور
  • تبیین مسائل فروش در قالب زنجیره ارزش بازار (به ازاء واحد محصول چند ریال و در کجا باید هزینه شود)
  • تدوین استراتژی های اطلاع رسانی و تبلیغاتی در بازار هدف شامل نمایشگاه دائمی، تیزرهای تلویزیونی، بنرهای خیابانی، اینترنت و سایر مدیا های محلّی یا ملّی
  • تدوین استراتژی های رویداد های تجاری (نمایشگاه، هیات و سایر موارد)
  • تدوین استراتژی های نفوذ در بازار هدف،
  • معرفی بهترین کانال های بازار برای ایجاد ارتباط و مذاکره

مذاکرات تجاری موفق و انعقاد اسناد تفاهم و اسناد تعهدآور یکی از مهم­ترین بخش­های هر فعالیت تجاری می­باشد. این بخش مهم به علت تلاقی با فضای حقوقی دو و حتی بیش از دو کشور معمولاً با ابهاماتی ناخواسته مواجه و حتی ممکن است به اختلاف منجر شود. ناگفته نماند در بسیاری از موارد این ابهامات از سوء نیت طرفین نشات نمی­گیرد، بلکه ریشه در فرهنگ تجاری متفاوت طرفین دارد.

این شرکت مدیریت صادرات به پشتوانه آموزش مستمر کارشناسان و اعضاء هیات مدیره خود از یک سو و تجربه 10 ساله در زمینه انواع مذاکرات و قراردادها از سوی دیگر، آمادگی ارایه خدمات در زمینه «مذاکرات» ، «مکاتبات» و «اسناد» را دارد.

برخی از رایج­ترین اسناد منعقده توسط این شرکت به شرح زیر است:  

  • MOU & MOA
  • Confidentially Agreement
  • NCND
  • Commercial Contract
  • Joint Venture & Joint Venture Contract
  • Joint Investment Contract
  • Agency & Exclusive Agency Agreement

تجربه نشان داده است که اکثر بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط علی رغم داشتن سوابق صنعتی، تولیدی و خدماتی مناسب؛ نمی توانند سهم قابل توجه و ثابتی را از بازارهای هدف کسب نمایند. این بنگاه ها در مواجهه با رقبا معمولاً به راحتی از میدان رقابت به حاشیه رانده شده و در نهایت حذف می شوند. بررسی نشان داده که دلیل اصلی این عارضه، ضعف ساختارهای برون مرزی این بنگاه ها است. از این روی برنامه یکپارچه ای تحت عنوان توانمند سازی برای این بنگاه ها تدارک دیده شده و قابل اجرا می باشد. مهمترین اجزاء این بسته عبارت است از:

  • بررسی ساختارهای تجاری و صادراتی شرکت متقاضی 
  • آموزش نیروی انسانی
  • عارضه یابی، بهبود و احیاء ساختارهای کاغذی
  • مانیتورینگ و رصد فعالیت دپارتمان صادراتی شرکت متقاضی
  • مدیریت رویدادهای تجاری شرکت متقاضی
اسکرول به بالا